De Hongerige Machinist
De Hongerige Machinist gezien vanaf het plein (verscholen achter Polka Marina)
De Hongerige Machinist gezien vanaf het plein (verscholen achter Polka Marina)
Locatie Station de Oost
Type balie
Assortiment frites, snacks en dranken
Ontwerp Karel Willemen
Geopend 2009
Kassa's 3
Terras ja
Opvolger van De Likkebaerd
Horeca

De Hongerige Machinist (Orang Mesin Yang Lapar) is een horecapunt in Station de Oost dat gelegen is in het linkergedeelte van het station. De Hongerige Machinist heeft een aanbod van friet, snacks en koude dranken.

Het horecapunt bestaat uit vier uitgifteluiken, één binnen en drie buiten. De uitgifte buiten bevindt zich onder een overdekte gaanderij: twee aan de voorzijde van het gebouw, één aan de linker zijkant. Binnen bevindt zich rechts van de uitgifte ook nog een automatiek.

Het horecapunt is het minst unieke aan Station de Oost: het doet namelijk qua assortiment erg denken aan de twee andere frietschuren van het park: Frau Boltes Küche en De Smulpaap. Het opende samen met het gehele gebouw in 2009. De menuborden boven de counters buiten werden begin 2014 toegevoegd.

In november 2019 werd bekend dat De Hongerige Machinist het eerste horecapunt zou zijn waar je eten kon bestellen via de Efteling-app, als onderdeel van het innovatieprogramma E-nnovation Lab. [1]Na dit proefproject werd het digitaal eten bestellen ook bij andere horecapunten mogelijk.


  1. Efteling Blog: Eten bestellen via de Efteling-app (29 november 2019)