De Vier van Brabant was vanaf 1970 een marketingsamenwerkingsverband van de Noord-Brabantse dagattracties de Efteling, de Beekse Bergen, het Evoluon en Lips Autotron samen met de VVV Tilburg. Het Autotron sloot een jaar later aan, daarvoor heette het de Drie van Brabant.
Het draaide om gezamenlijke imagoverbetering van dagattracties. Men ging met een rijdend promotiekantoor de boer op,[1] voorzien van opvallende aankleding van de attracties: grote Efteling-bestickering met bloemornamenten van Ton van de Ven, en een klein Evoluonnetje op het dak van de bestuurderscabine.[2]
Vanuit de Efteling was Marcelle van den Hoven betrokken, het Evoluon werd vertegenwoordigd door Jeff Bertus en de VVV Tilburg door Marc Taminiau.[3]
- ↑ NRIT Magazine: Kennismaken met... Jeff Bertus 2014-4, pp 52-54
- ↑ Van der Ende et al.: Zijn we d'r al? (boek), 2012
- ↑ Marc Taminiau: Op weg naar Ooit. Uitgeverij De Toerist (1998), p. 26