Carin van Berkel | |
---|---|
Van Berkel | |
Volledige naam | Carin van Berkel |
Geboren | Eerde, 1965 |
In dienst | 2009 |
Uit dienst | 2010 |
Beroep | Commercieel directrice |
Personen |
Carin van Berkel (Eerde, 1965) was lid van de Raad van Bestuur en commercieel directeur van de Efteling van 2009 tot eind 2010.
Holland Casino
Na haar studie HBO Dienstverlening heeft Carin van Berkel diverse lijn- en stafmanagementfuncties bekleed bij Holland Casino Nijmegen waar zij verantwoordelijk was voor o.a. front office, food & beverage en marketing. Na verschillende promoties was van Berkel vanaf 2004 Directeur Marketing & Communicatie op corporate-niveau.
Efteling
Binnen de Efteling was was Carin verantwoordelijk voor de Marketing en Sales van alle 'profit centers', en daarmee voor het realiseren van de geplande resultaten betreffende de bezoekersaantallen, omzet, marge en markt- en productontwikkeling bij alle onderdelen.[1] Ze werd binnengehaald door directievoorzitter Bart de Boer. Haar eerste project was 'Zindering', dat zich uiteindelijk ontwikkelde tot het Sprookjesmysterie, een multimediale interactieve marketingcampagne. In 2009 werkte ze mee aan de marketingcampagnes van Joris en de Draak, die ook een interactieve en multimediale campagne kreeg.
Bart de Boer maakte eind 2010 bekend dat de commerciële focus meer zou liggen op de sales, en dat het profiel van Van Berkel daar niet voldoende bij aansloot. Haar dienstverband werd beëindigd.[2]
Vervolg
Na haar tijd bij de Efteling ging ze aan de slag bij de Algemene Nederlandse Wielrijders Bond als manager van de divisie vrije tijd. Vanaf 12 maart 2018 tot en met eind 2019 was ze commercieel directeur bij pretpark Toverland in Sevenum.