De Geestencarrousel, of ook wel Geestenmolen genoemd, was een element uit de hoofdshow van het Spookslot.
De Geestencarrousel was te vinden in de catacomben van de kasteeltuin van het Spookslot. Vier meer dan levensgrote poppen hingen daar aan een frame en draaiden hun rondjes als de hoofdshow bezig was. Zo beeldden ze door middel van het Pepper's Ghost-effect de Burggraaf en zijn dochter uit het Spookslot-verhaal uit, die elkaar tot in het einde der dagen achterna snellen zonder elkaar - zoals het dolende geesten betaamt - ooit te vinden. De geesten (dus de reflectie van de poppen), leken zich voor bezoekers te bevinden diep onder in het decor, bijna tot onder de Monnikengang. In werkelijkheid reflecteerden de poppen op grote glasplaten in de gewelven van de catacomben, en bevond de Geestencarrousel zich juist helemaal voorin de show, tussen de voorste dansende balustrade en de rand van de instorting die het doorkijkje naar de catacomben gaf.
De gebruikte bewegingstechniek, gebruik makend van horizontale nokkenschijven op de as van de carrousel om de armen van de geesten te laten bewegen, werd bedacht door Lex Lemmens. De techniek werd 14 jaar later ook ingezet in het Wonderwoud van Droomvlucht, waar drie bosgeestjes rond een trommel dansen.
De twee Esmeralda-poppen verschilden behoorlijk van elkaar, met verschillende jurken, haarkleur, sieraden en koppen. Eén had een gesloten mond, de ander leek bevroren in een ijselijke kreet. Voor de kop van deze vrouw werd dezelfde mal gebruikt als voor het lijk in het graf van Esmeralda, wat ook weer dezelfde kop was als die van de heks Visculamia, rechts in de hoofdshow. De koppen van de burggraaf waren hetzelfde als die van de Jammerende Man in de voorshow en de Tuinman aan het klokkenkoord.
In de catacomben bevonden zich ook de zerken van Den Hegarty en Kate Bush.