Wereld vol Verwondering is de pay-off die de Efteling tussen februari 2014 en maart 2015 gebruikte.
Sinds 1990 gebruikte de Efteling de slogan 'Een Wereld vol Wonderen', later 'Wereld vol Wonderen' als pay-off, die al snel als algemene omschrijving van het attractiepark werd gebruikt in persberichten en marketinguitingen als brochures. Sinds 2009 werd de slogan 'Sprookjes bestaan' ernaast gebruikt, vooral duidelijk in o.a. commercials voor Assepoester, Raveleijn en Efteling Bosrijk.
In 2014 werd de 'Wereld vol Wonderen' vervangen door 'Wereld vol Verwondering'. De eerste melding ervan was op Twitter op 5 februari.[1] Het font van de pay-off is opvallender en doet denken aan de pay-off 'Doet Wonderen' van eind jaren '80. Tussen de letters worden ook sterren gebruikt als in de punt van de i in het logo.
Aan het begin van seizoen 2015 werd de pay-off vervangen door 'Echt waar', dat in november dat jaar alweer sneuvelde en de Efteling terugkeerde naar de 'Wereld vol Wonderen'.
- ↑ Tweet @Efteling, 5 februari 2014